Alla inlägg under februari 2012

Av Evelina - 28 februari 2012 17:37

Hej!

Igår var Wilma på sjukhus. 

Hon tog lite blodprover och sådant, vilket visade sig vara bra, som vanligt! 

Även om det är nästan samma svar varje gång, så får man alltid den goa känslan i kroppen, samma känsla, varje gång! 

Otroligt underbart. 

Även på Tisdag nästa vecka så ska Wilma in igen, för att ta special prover så att se ifall cancern håller sig borta från hennes kropp. 


Jag har fått mycket frågor och meddelande utav er läsare om Kvällen är din. 

Jag kommer att länka sidan när den kommer ut, länken kommer finnas på bloggen och jag kommer även att länka ut den på facebook. 

Den som inte har min facebook/hotmail, och har några frågor eller så får ni gärna skicka ett meddelande dit eller till min hotmail. 


Evelina Jigström @ facebook

EvelinaJ95@hotmail.com


 

Av Evelina - 27 februari 2012 17:55

Hej! 

Idag hade jag tillsammans med min  syskonstödjare en föreläsning om hur det är att vara syskon till ett cancersjukt barn. Det delades upp i två delar, eftersom att eleverna skulle vara för många att ta på samma gång. Första gången jag gjorde det, (första delen) gick väl sådär. Jag var så otroligt nervös.. Jag kunde inte säga så mycket på den första, jag skakade och tänkte på hur fjärilarna flög runt i min mage. 

Andra delen gick nog lite bättre. Fortfarande på darrande ben stod jag längst fram och berättade om min älskade lilla syster. Jag hade inte övat in det, jag hade inte förberett det, det enda jag kunde och gjorde var att tala från hjärtat. 

Jag kände hur tårarna satt som en klump i halsen, det var jobbigt att prata om det, det var jobbigt att gå igenom mina känslor. På första delen tog mina känslor inte över lika mycket. Visst blev jag lite nedstämd under och efter föreläsningen. Jag hade tårarna som tryckte bakom ögonlocken, men det var inte lika mycket som den andra föreläsningen. Där hade jag alla mina klasskamrater, några kompisar ifrån tvåan och övriga jag pratat med någon gång. Jag tror att det gjorde det extra känsligt. Så därför blev jag mer och mer gråtfärdig under den andra föreläsningen. Jag var avkopplad och såg hur mina fina vänner faktiskt lyssnade till det jag hade att säga, och att dem berördes utav det. 

Sedan måste jag nämna mina två bästa vänner i klassen, Johanna & Rebecca. Snälla som dem är var dem båda två på båda föreläsningarna. Dem var där, stöttade mig och visade vilka fantastiska vänner dem är. Dem föll även några tårar, vilket jag tyckte var väldigt fint gjort. 


Jag tror och hoppas att människor i min skola har fått en annan syn och åsikt på mitt liv, hur jag lever och vad jag känner. Jag hoppas att dem förstår att jag har dagar då jag kan vara ledsen, att jag har dagar som är jobbigare än andra. 

Jag vill även att alla som läser detta, speciellt till dem som var på min föreläsning, att ni tänker på vad ni har, och inte låter det gå förlorat på grund av små saker. Ta vara på det ni har, ta vara på varandra. Det är det som spelar roll, det är det allra viktigaste att göra. Ni lever bara en gång, ta nytta utav det, njut tillsammans och gör vardagen till något stort och fint för varandra. 


Jag vill även säga tack till de fina sms och meddelande jag fått utav er som var på föreläsningen. Tack till era fina ord. Det är verkligen jätte kul att få sådana meddelande. Det är väldigt fint av er! 

För då vet jag att det jag gjort, faktiskt betytt något. 

Och tack till alla er som var där och lyssnade på mig i två timmar. Ni är helt jävla underbara! 


 

Av Evelina - 26 februari 2012 14:54

Hejsan! 

Inte skrivit på ett tag. 

Sist jag skrev var ju tv4 hemma hos oss, dem spenderade flera timmar hos oss. 

Det var faktsiskt väldigt kul, men jag var så sjukt nervös när dem skulle filma oss. Egentligen tror jag att alla som var med den dagen var det. Men det syntes inte på dem, dem var sjukt duktiga! 


Imorgon är det måndag, det vill säga, dags för min föreläsning! 

Fyfan, va nervös jag är, har faktiskt vart det hela helgen. Men jag kan bara hoppas på att det går bra! 


    

Av Evelina - 23 februari 2012 22:37

Hej igen!! 

Tvn var hemma hos oss i ca tre och en halv timme. Det var väldigt trevligt. dem intervjuade mig, min stora syster och våra föräldrar. Mina två bröder var inte hemma så kunde därför inte delta. Dem ställde lite frågor om Wilma, och vi svarade samtidigt som dem filmade det. Ämnet blev känsligt och tårarna trängde ofta och mycket i halsen. 

Men detta var bland det roligaste jag gjort. detta kommer att klippas tillsammans med Wilma och artisten hon ska få träffa. En helt otrolig känsla. 

Nu är det bara väntan på att hon ska få uppleva sin dröm! 


 

Av Evelina - 23 februari 2012 10:55

Hejsan! 

Idag är det Torsdag, vilket innebär att TV4 redaktionen kommer hem till oss för intervjuer! 

Det är si så där drygt en timme kvar tills dem kommer. Sjukt spännande måste jag medge! 

Och lilla Wilma, helt ovetande, är i skolan. 

Hon kommer att få stanna på fritids i några timmar, för hon får ju inte äga fot här hemma när TV4 är här. 

Jag vill berätta för henne vad jag gör för henne, men det kan jag inte, för då blir det ingen överraskning. Längtar tills dagen kommer då hon inser vad jag döljt för henne! 

Skriver mer sedan. 

 

Av Evelina - 22 februari 2012 09:56

Hej!

Nu är det Onsdag och imorgon är det dags för TV4 att komam hem till oss. Det vill säga, jag är ledig ifrån skolan! 

Suveränt. För ungefär två månader sen, (kanske lite mer) nominerade jag Wilma till Kvällen är din. Det var något jag önskade skulle slå in, men jag förstod nästan att det var något jag bara ville, det är ju inte ofta något sådant händer. Men detta slog in, visst var det mycket arbete, men tro mig när jag säger det, de är verkligen värt det! 

Folk säger att det jag gör för Wilma är underbart, ja det kanske det är. Men jag gör det för att jag älskar henne och hon är värd det. 

Jag vill ge henne allt jag kan ge henne! 


Igår träffade jag min syskonstödjare ifrån Östra sjukhuset. Helt otroligt skönt det kan vara att ha någon att bara få prata ut med! Han förstår inte mina känslor eftersom han inte vart med om det som hänt själv, men han lyssnar på det jag säger till honom och framförallt, så bryr han sig. 

Jag önskar ALLA, [ja, även mina värsta fiender] en sådan person. Det är helt otroligt hur EN människa kan ställa upp SÅ mycket. 

Tack! 


   

Av Evelina - 21 februari 2012 22:43

Hej vännerna!

Nu börjar det närma sig. Imorgon är det onsdag, det vill säga bara en dag kvar tills TV4 kommer hem till oss för intervjuer! 

Ja, jag längtar. 

Och snart är det även dags för min föreläsning.. Oh, herre vad nervös jag är! 

Nu är det inte bara för treorna, utan även för ettorna och tvåorna också.. 

Men jag kan fixa det, lite nervositet får jag allt stå ut med! :)

Av Evelina - 18 februari 2012 16:57

Hej! 

Senast idag lyssnade Wilma på Moa Lignell på sin Ipad. Pappa frågade då ifall Wilma tycker om henne. Då svarade Wilma med ett leende

"Jag älskar henne!" 

Underbart med tanke på min överraskning till henne! 


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards